Saturday, December 11, 2010

- no suitable TITLE -

H A I, Hye, hellooo....welome to da readerz yg sudi meriingn2 kn jari korang nk klik link blog pakcik nh...xlupe juge kpd yg mencelik kn biji mate tuh smate utk bce entry...tettt!!! XP
mesty sume akn mnjgke kn aku akn bermule dgn sbuah intro akn ttapi, kali nh aku tpkse tgguh intro tuh utk post yg mndtg....hati kecil ini agk frust!!!YG AMAT SGT..mane x nyer, dh reDY ENTRY SPNJG2 ALAM, lupe plak nk save ble dh d ' prompt'..hilang begitu saje hasil otak aku...sob!!:((
tp ats inisiatif sndri, aku ttap akn hasilkn entry utk ttapan korang, mmndangkn msih ade story yg boleh dikongsi semeja....post yg lepas, aku ade ckp nk story psl keadaan aku slame 11 hari dlmm wad neuro 2...trmasuklh org yg dtg mlawat.....enjoy urself..B)

story brmule, masih lg pd ari Jumaat....* pnghulu sgale hari, detik hitam melande diri *

actly, aku ade sdar skit2 mse kjadian tuh, tp sedar skit, blank pnye lh lame...kalo nk sng pham, kire aku nh on n off jek mse tuh...ade wktu sdar, ade wktu idak....mgkn sbb kesakitan tahap cipan yg dtnggung...rmai yg aku tnye, rmai juge lh yg ckp aku mcm meronta2...!@#$%^ ( ape lh yg jd tyme 2 )
- @ HKL - : bleh dkatekn, tyme nh aku ade tersedar kejap...tuh pn stelh ditegur * dpnggil brkali2 * oleh abAng...

     aBANG : shahrul ooo shahrul... * berkali-kali rse nyer *
     aku   : * celik mate skit, tp pndgn kabur *
     abang : ko sedar x???..............( psl kad atm )
     aku   : hmmmmm......

then, tlinge kanan aku pntas mngecam 1 suare yg smemng nyer aku knal...Puan Khainur Aleeza binti Ismail...kakaK kU ruPE NYER, aku tros pnggil beliau dan.....

     aku   : kak, oo kak...tlg........... * nada x bermaye *
     kakak : ye shahrul, nk akak tlg ape???
     aku   : tlg call kn.....
     kakak : call sape????prempuan 2 ker??
     aku   : hm... * xlrat nk ckp sgt *
     kakak : kk, ape no budk tuh???
     aku   : 017-XXXXXXX......

tyme tuh, kt hidung aku plak ade oxygen tube tuk beklkn oksigen lh...xkn crbon mnoxide kn....aku x taw ble aku dpakaikn bnde alah 2..lntaklh, yg penting aku dpt bernafas...tp trasse jugk lh ketidak selesaan kt idong, mcm ade yg mnyucuk kt 'pintu' lubang idong tuh...hbes fon call, aku dipakaikn pulak ngan oxygen mask...rupe nyer, aku dh disuntik full bius cz nk buat m.r.i scan...mkne nyer, aku xsedarkn diri berjam2 lame nyer....
- end of day -

nh story keeokan hari nyer,,,itu pn aku tersedar pada waktu PETANG!!!!!dimanakah aku tika pagi hari???abaikn je lh....lg pn, aku dh sdar skang nh...kalo x, mmg xde lh conteng2 kt blog nh....k lh, smbung story pakcik nh blek....
sayup kedengaran di telinge kanan..." KHAIder Shahrul.....bangunn...***** ****** dtg... "brape kali tuh enth ler...pkcik xmmpu nk mengingatkan nyer kembali....lepas tuh ade lg 1....tp agk censored...laen2 taon lh aku entry kn...xbrape lame lopeh tuh, " shahrul, oo shahrul bgun....nh ***** dh dtg "....yg nh mmg aku knal tersgt...itulh suare kakak, tp yg lg sorg tuh merupakn tettttt!!!!dh lh, cerita tu dh xjd main cover story lh...yg menjadi gawat nyer tatkalasi nurse nk sumbatkn rice tube ( salu makanan...nh sume sbb aku blopm boleh mkan mcm bese...yg pleng x than, atube tuh masuk IKOT IDONG!!!!!^%#@r$@!
MSE MULE2 AKU STIL DPT THAN SIKIT, TP LAME2,saket mule menerjah hidung tanpa memberi salam...aku hnye termampu utk menjerit..." SAAAKETTTT!!!!nurse tuh rilek kjap, die cube lagi, tetap saket juge...tp mken kuat tujahan nurse tuh...rse nk hlur kaki jer kt idong nurse tuh...nsb baek lh aku x cam pon muke die...kalo x, mmg dh lame.................1 berite yg aku dpt tw, tyme nh, si tajuddin * mmber kmns * berjurai2 air mate nyer...rileks de, bukn sng nk tgk aku 'enjoy' cmtuh...XP actly, yg ade kt wad tyme 2 fmily aku lh of course,ade juge si syud, naz, aisy, mas, din, aman, hazwan....eh2 lupe lak..de lg sorang gurl yg dok kjut aku td smpai aku sedar
seingt aku lh, dorg2 nh keluar dari wadtuh waktu petang...pukul berapa tuh entah ler...cz lepas dorg blek, aku kembali tidak sedarkn diri...1 lg, wktu tuh, aku ditempatkn kt 1 bilik kaca yg telah dikhaskn utk org yg masih brAde di tahap kritikal...
- end of day -

- muke tenang ????-

hari2 yg seterus nyer aku su mmarize kn aje lh sbb rutin harian nyer lbeh kurg same kcuali aku yg berpindah2 katil sbb keadaan aku dh mkin stabil...wktu tgh hari, papa akn smpai di wad, yg tlg suapkn mknan...tp agk jerih keadaan nyer cz mkan smbil baring...xde kekuatn lg nk duduk...pg2 pn aku dmndikn ats troli pnjg sbb aku xmmpu nk bgun, apetah lg nk duduk ats wheel chair..wktu ptg pule, kakak ngan abg stg melawat..kak k-rin dkhbrkn hmpr brsalin...nk harapkan mak tiri aku dtg...MEMANG BERTUAH BAPAK AKU NIKAH NGAN PEREMPUAN TUH KALO DIE DTG!!!!wlaupn dtg skali jek, sibok sgt ngan berkedai die tuh, patot pon mahal rezeki yg ALLAH bg kt prempuan tuh...
tp nk dijadikn modal berstory, wktu mlam yg dilalui teramat sgt pnjg nyer...nh sume gare2 rse saket yg berdenyut2 mule bertaut kt kepale...sakit sgt!!!boleh buat stok hntuk dinding..nurse syif mlm pulk marah2 sbb aku mngerng sakit...DAMN NURSESSSS!!kalo keje stkat nk mkan gaji baek korang keje tukang angkut sampah....xde lgsung inisiatif nk phm patient...tu lh perjalnan siang malam aku selame 10 hari kt wad..lbeh kurg 4-5 hari dalam wad barulh aku mmpu utk bngun dn duduk ats wheelchair...sjkak tuh, aku mule mnjalani light fisioteraphy sbb xleh pkse sgt otak aku nh...bnyk sgt prgerakan, saket lh jdi nyer..
- end of day -

hari kesebelas, aku dibenarkn utk pulang kerumah...itupn mgkn sbb kakak dh turun naik ofis dktor pakar kt wad tuh mnx aku dpt discharge awal, nk bg rehat lebih kt umah...lepas buat CT scAn smlam nyer, beu aku bleh balik...smbil menjalani fisioterapi kt seremban, mlahn dwktu ketike jari tgn knan aku mnekan2 keyboard mr. lappy, aku still undergoes fisio sessions....teramatlh berat ujian yg diberikn-NYA..syukur aku masih termampu untuk menabahkn hati kecilku ini yg smemng nyer dh kecil sejak awal lg....tp aku stil tertnye2, smpai bile aku mampu nk sabor kalo msg2 prangai dh mcm cilkakak???!!%$#@sje mau bikin wa panas, tp korg mmg silp..its shahrul lh n u cn see the leg maa....
- end of day -

ternyate dh xde bnde nk story lg psl kehidupan seharian kt wad...tp mgkin dlm post yg mndtg, ade lg story yg mnarik tuk aku share...prempuan mmg suke kalo aku story psl bnde alah nh....nk kate kaki gossip enth lh...kaki mngumpat pon entah lh....yg aku tw, laki nh kaki ngutuk org...mcm aku...hahaha * bgge diri kjp *

thnx lh cz sudi luangkn mse nk bce post
akhir kalam,
*************dh pnjang sgt nh... korang bcelah kisah selanjut nyer..post pnjg2 bleh wt blog kureng mnarik***************
- Adios dihulur tanpa dilapik-lapik - ppp


1 comment:

Thanks a lot for the advices.