Thursday, December 9, 2010

The 'Best' Damn Thing....!!!!!!! Part 1

perghh....skali jeling kt tajuk tuh dh mcm tjuk album Avril Lavigne...* dgn hrpan korg knal *hakikat nyer, bukn lh niat aku nk post video atau post lirik yg berkaitan...akan tetapi, ini mengenai suatu kejadian yg boleh di kategorikn sbg satu tragedi yang pernah berlaku dalam hidop ku yg kesepian kala ini...daripada tika itu sehinggalah waktu aku sedang bercoret-coretan di depan laptop kepunyaan ********, aku masih menanggung kepayahan yg menimpa diri ini...bukn niat utk menagih simpati ttapi mmandangkan ini hak milik aku dan semua orang terus bertanye mengenai aku, lebih baik aku nukilkan sebuah kisah...Detik itu bermula..........................

     * 6 Ogos 2010 ( lbeh kurg pukul 7.05 )

aku telah dikejutkan daripada tidur yg amat lena tanpa sebarang mimpi yg bertaut termasuklah ....................tetttt!!..dikejutkan pule oleh sang roamie sblah katil, insan yg digelar abe oleh org kbnyakan...*waahhhhh*, name sebenar beliau ialah Muhammad Syafiq bin Adnan, umah plak kt............... eh2, dh le tu, mlalut plak..off topic lh de

kisah disambung lagi....aku pun bgun lh dgn hati yg berbunge2 wlaupun brade diluar wktu yg aku slalu bgun dari 'mati', bleh dikatekn alu nh bangun sblom pukul 7..enth cmne pg tuh, rse liat nk bangkit dari katil..bngun jek, tpandang ats meja, ade bukku tutorial math " ah sudah..past years questions spatah haram x buat lg, mnjwab lh aku jp lg nh..lntakkn aje lh, life must go on...B) " dgn keadaan slumber nyer, tuala biru dicapai dari tempat sidaian,bldi kecik digendong, ' JOM KITA MANDI PAGI '
masuk bilik air, hadap cermin dulu, bukn kire 'chocolate chips' di muke, akn ttapi jerawat yg bertimbun2 di pipi knan ditelaah smentre mnunggu giliran utk bermandi-mande * itulh asam garam kehidupan di dalm hostel...sjak aku mlangkh ke alam persekolahn prgkt menengah, aku telah menghuni asrama sekolah terbabit *...smbung balek, aku tggu di dpan pintu shower..selang 5 minit, bhai ( mmber searas, se'wing' aku 2 selesai sesi mandi nyer dan bertanyakn mngenai kain samping nyer yg aku pnjam..* pdhal dh 3 kali Jumaat aku pkai bende alah tuh..

Bhai : eh, samping aku kt ko kn...nty bg ekh, aku nk pkai kang...
Aku  : ade2 kt bilik..kang jp agi aku hntr kt bilik ko...xlme aku mndi, pleng lame pon 10 mnit jek..
Bhai : aaaa...yelah.. * dlm aty, mgkin !@#$%^(*& * hahahahah

aku pun masuklh ke dlm utk memulakn sesi mndian aku pule...bukak tuale, sgkut kt pintu yg dh aku tutup awl2 td, dan ape lg...shower yg tersergam indah ats kpale tuh, aku pulas ler ' suis' nyer...mencurah2 lh air yg bleh dikategorikn sbg sjuk, buat stok mndi utk pnguin boleh ler...tak penah2 air shower tuh sjuk sblom2 nh, ntah ape hal tah ngan shower nh..tp mmg dh tabiat bdan, air sahower dh bukak, tp ntai gosok gigi dulu...membazir btol, x bleh buat calon menantu nty nh...hahahaha
DAN SEGALA NYER BERMULA tatkala aku sedang memikirkan :

1. Baju Melayu warna ape aku nk pkai hari nh???
2. Tuto Math x buat lngsung nh..!!
3. Lunch nty, nk ajk seorang insan nh lah lepak kt kafe..

secare TIBE-TIBE, * tgn knan stil tgh pgang Berus Gigi Oral B *, * scre srentak *, pandangan blah kiri aku menjadi gelap, tangan kiri menjadi kebas kesuluruhan nyer, kaki kiri pun begitu..pendek kate, seluruh anggota badan blah kiri aku menjadi kebas ter masuklah kepala..aku menjadi panik 'thap sederhana', lalu ku tepuk2 bhgian tngkuk ku terhasil drpd gerakan spontan, akibat daripada rasa kebaS yg aku alami sebentar tadi aku jatuh terduduk secare bersimpuh ke kanan * korang jgn bayang lebih2 pulak * B)....mgkin disebabkn aku kehilangan keseimbangan badan, mane x nyer, sblah bdan dh kebas, pijak pun xrase ape dh...

actly, aku ade cube nk bngun balek tp xdapat..aku dh x bleh nk gerakkn kaki kiri aku, maken gelabah member..ape lah aku nk buat nh...aku ade terdengar suARE ABE, LALU AKU PNGGIL, tp apekn daye, rupe nyer dy dalam toilet, sedang 'bersaham' besar mngkin...!@#$%^, terdengar pule souare zul, ape lg...pnggil aje lh..dan dialog berikut pun berlaku :

Aku : ZUL!! oo ZUL!! * ade nada merayu skit *
Zul : ha..ko pehal???
Aku : aku xleh nk bgun nh...tolong aku zul
Zul : bukak pintu nh... * smbil mngetuk pintu *
 
   * nh 1 lg hal, nk bukak pintu tuh...dh ler berselak..nsb bek lh aku nh x tergolong dalam kumpulan org2 yg rendah..tp kene jugaklah mngengsot skit nk bukak selak 2 *
Aku : zul, tolong aku..aku xleh nk bgun..xtau plak apsal

setelah itu, zul ade mnx tlong lg sorang yg aku pn xprsAN sape..mklum ;lh, mate dh xnmpak sblah

*************dh pnjang sgt nh... korang bcelah part 2..post pnjg2 bleh wt blog kureng mnarik***************
- Adios dihulur tanpa dilapik-lapik - ppp

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for the advices.