Thursday, December 9, 2010

The 'Best' Damn Thing....!!!!!!! Part 2

aloha readers...berjumpe kembali utk sesi seterus nyer..nk smbung kisah selanjut nyer mngenai kjadian tyme 2...tp sblom 2, dh jd kebiasaan aku termasuklah kt blog lame utk bermuqaddimah skit..maklumlh, jadikn halwa mata...insan yg masuk bce blog aku nh, kne lh hrgai...kalo x, nty diorang lari..

          Ape kate, sementare korang sibuk meng'online'kn diri korang tuh,cube pikirkan sejenak....kite mengaku kite menganut agame Islam, mlhan, kt dlam MyKad yg biru tuh pun ade tertulis perkataan ISLAM..tp btol ke kite dah jalankan tggungjawab kite sbgai umat ISLAM...
          Aku nh pun bukn nyer baik sgt nk bg nasihat kt orang lain, aku ngaku sembahyang memang ade yg letgo..tp kite kene saling mengingati, kite tgk sorang tu mcm dh jauh mnyimpang, ape kate kite slow-talk ngan die..mudah-mudahan jika diizinkan oleh-Nya, dapat kite tolong member 2...
          even dalam Al-Quran pn ade mnyatekan فإ ن  الذكر  تنفع  المۇ منين yg bermafhum : maka sesungguh nyer, saling mengingati itu bermanfaat bg org2 yg mukmin...so, ape kate kite campak jauh2 ego dalam badan kite tuh just utk mendapatkan keredhaan ALLAH S.W.T.. alangkah bagus nyer...........

jadi kite teruskan dgn kisah sebelom nh, kalo ade yg dh tlupe ape kate korang bce balek post yg lepas..ade muqaddimaah kisah ini....stay tunedddd. X)

lepas tuh, zul ngan sorang lg tuh,agkt lh aku bwak aku masuk dalam bilik..lupe plak pakcik nk mnyatekan bhwe pak cik smpat pkai tuale sblom jtuh bersimpuh tuh, jgn byang lebih2...lalaalalallala B) ok lh..smbung blek kisah pakcik, aku pun diletak lh kt atas katil aku sendiri, akn ttapi selepas 3-4 minit aku jatuh dari katil..tp nk dijadikn story, ktil kt hostel KMNS tuh xdelah tinggi melangit..lbeh kurg paras kpale lutut aku jer, korang imagine lh sndiri ikut kreativiti msg2....n aku jatuh plak mgkin disebabkan aku dh start mngerang kesakitan, tp bukn kpale yg sakit, tp tngan ngan kaki aku..rse mcm lbeh teruk dari terseliuh
di kesempatan itu, sempat pulak aku meminta pertolongan drpd Amir Naqiuddin ( room mate aku gak ) utk mngambilkn C510 black edition aku ats meja..dengan mate yg xnmpak sblah, jari kanan aku pantas mendail no clcom kepunyaan aku sendiri ttapi diguna pakai oleh bapaku ats inisiatif aku utk memudahkn aku saling bercontact dgn beliau...malang nyer, tiade jwpn * habit bapak aku...suke tinggl fon dlam keta *...alternatif laen yg diambil tindkan, aku mnghubungi mak tiri aku a.k.a makcik..pendek crite, bce aje lah conversation bawah nh * mlas cite lbeh2 psal prempuan tuh * :

     M.T > Mak Tiri, Pa > bapak aku
Aku : helo, assalamualaikum....makcik, papa ade x???
M.T : helo, ha shahrul, papa ko tgh tido..ape hal nyer tu??tepon pagi2 cmnh....
Aku : kejot papa bleh x???URGENT NH!!!
     sayup kdgrn jauh di tlinge kanan..."mail...ooo mail, anak awak nk cakap nh, awak cakaplh dgn die..."*&^%$#@
Pa  : helo * suare bru bgun tido *
Aku : pa, sharul saket paaa...dtg sini cepat..
pa  : sakit ape??/bawak rilek dlu....
Aku : x leh pa!!...saket sgt dh nh..papa kene dtg gk...sharul saket pa...
Pa  : yelah2...papa dtg

Ini hanyelah hiasan semate....X) 

nsb bek lh kredt melimpah2 tyme nh...X)

perbualan tersebut tamat, dan aku pule terus mngerang kesakitan tahap moyang dewa ke tujuh...sehinggakan aku suruh panggilkan ustaz blok b4..mane x nyer, saket dh tahap cipan, xleh nk pikir ape dh..abe kate, aku dh meracau giler babun ..>>> setelah dialih bhse dari gila b***....kalo kiorang nk tau cmne aku meracau tnye lh pada saudara abe...n then, ustaz yg aku ckp kn td telah meminta pertolongan drpd rescue ( x taw lh ape no nyer..911 kot )crite yg smemang nyer ppnjg giler beb nh, d'pndekkn dgn dtg nyer org2 jpa rse nyer ( jbtn perthnan awam )ke dalam bilik tuh...ade ke patot org tuh cakap aku ade seizures!!!???* sawan * giler ker???
aku sblom nh sihat walafiat, lari sane sini, kawad plak sini sane, tembaK LG....mmg xpatot die berkate begitu..aku telah diangkut mnggunakan pengusung, dibawak masuk ke dalam van kcemsan jpa...ditemani juga oleh saudara abe...thnx bnyk2 der, follow gua smpai pilah..tp, pada hakikat nyer,  AKU SUDAH TIDAK SEDARKAN DIRI!!!!!!wlaupn org kate biji mate aku stil celik....in fact, pas je aku call bpak aku, aku dh xingt pape..termasoklh menjawab pnggiln drpd epy yg mndpt arhn drpd madam wana ( my english muet teacher )
saat aku naik van kcemsan rscue tuh, bermula lh pule 'pengembaraan' aku yg melibatkan tiga buah hospital...tapi smpai skang nh, aku masih x dpt gmbran yg selengkap nyer 'journey' aku tuh sbb msg2 aku tnye mcm ade bnde yg dorg nk sorok dari aku...( bapaku, kakak sulungku, abangku, kakak ku yg lg seorang )

1. Hospital Tunku Ampuan Najihah, Kuala Pilah
  
      bapaku tidak smpat utk melihatku tyme kt mtrix n9..tmpat inilah yg mengizinkan die utk melihatku...tapi mcm yg dinyatekn sblom nh, aku x taw sgt ape yg blaku...so, aku skip kn aje lh..pndek kate aku direferkn pule kt HTJS...

2. Hospital Tuanku Jaafar Seremban ( formerly known as Hospital Besar Seremban )
    
     kt sini * mngikut cerite kakak ku si cikgu tu..aku kt sini berlegar2 dari I.C.U ke bilik scan...khabar nyer, aku menjalani ujian M.R.I, hasil secare kasar nyer, doktor menyangke kn terdapat ketumbuhan di dalam otak aku kerana terdApat satu gumpalan sebesar 6cm...mereka memutuskan utk menghantar aku ke HKL...lg 1 perjalanan yg ditempuhi, walaupn aku xtau ape yg blaku..lupe plak tyme nh, yg ade kt hospital 2, bapak aku, abang, dan kak k-rin..kakak ( yg sulung ) pule xtaw kt mne..mgkin on the way lg cz dari putrajaya ( istana kehakiman )..umah die plak kt s.alam seksyen 9

3. Hospital Kuala Lumpur ( rmai gk yg pnggil GH )
    
     aku tibe di unit kecemasan, dan menjalani pelbagai scan yg tak pernah lngsung aku amik tau..just dgr2 mcm tuh aje...antare nyer, M.R.I scan, C.T scan, angiogram...akhir nyer, setelah jauh perjalanan aku tempuhi, aku dinassukkan ke Wad 4A, wad neurologi, HKL..aku disahkan telah mengalami pendarahan otak di bhgian thalamus kanan, akibat pembuluh darah yg pecah di dalam otak..saintifik nyer, para doktor pakar mengistilahkan nyer ' large avm '...kalau nk detail, ko rg klik je lh link tuh..mlas nk explain lg, dh mndi buih mulut aku nh...

itu pun, sebenar nyer aku tau pnyakit aku tuh selepas 5 hari berada dalam wad..2 hari yg pertame akku diletakkan dalam 1 tmpat yg khas utk diberi penjagaan yg rapi..ala2 i.c.u lh gk..tmpat tuh mmg dh khas tuk yg msih kritikal..malahan sepanjang hari aku masih tidak sedarkan diri sehinggalah pada keesokan hari nyer..itu pun, pada waktu petang setelah menerime kehadiran seseorang bersame member2 mtrx aku, di PETANG hari........

sekian lh kisah pengembaraan yg ....................... * korg sndiri lh yg ckp *..kisah org yg dtg mlawat aku, keadaan dalam wad selame 11 hari, bce lh dlam post yg mendatang...
thnx lh cz sudi luangkn mse nk bce post
akhir kalam,
*************dh pnjang sgt nh... korang bcelah kisah selanjut nyer..post pnjg2 bleh wt blog kureng mnarik***************
- Adios dihulur tanpa dilapik-lapik - ppp 

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for the advices.