Monday, December 13, 2010

25 Random Things!! ^-^

semua org akn mnjgke kn yg aku akn smbung story psl kehidupn yg dilalui slps kjadian tuh,  tp korg silap!!!hahah,,,actly, sbnr nyer, aku telah mndpt tag dari Amirah Naadhirah binti Azizan.....mmndg kn aku tlh di tag, so xbaek tolak permintaan org...n terhasillah entry nh...

nh sume gare2 :

" Once you have been tagged, you are supposed to write a note within 25 random things, facts, habits or goals about you. At the end, choose 25 peoples to be tagged. You have to tag the person who have tagged you "

so....here it is -----------
  1.  mmndgkn nh yg frst nyer dn mgkn yg plg pnting bg aku, so aku nk bg tau JGN LH SUKE MEMAKSE AKU KALAU AKU XSUKE.....plg mnjadi kebencian tahap penguin tatkala aku dipakse2...tp kalo ckp elok2 kn baek, xyh nk tengking2...

  2.  aku kalo buleh nk suroh sume org yg knal aku "JGN PNGGIL AKU KHAIDER" sbb idop aku xsuke kpd sesuatu yg nmpk formal...wlaupn itu name aku., SHAHRUL kn lbeh elok...fmily aku pn pnggil shahrul...harap nyer korang boleh utk mngerti......- pndek kate, aku suke khidupn yg simple -

errr... its mine..B)

  3.  ape lg nk merepek nh....haa!!!korang jgn risau..AKU NH ORG YG FRIENDLY...dulu mmg aku agk pemalu, tp smpai bile kn????umor pn mken mningkt, so, aku dh cmpk jauh2..-- dude, i'm da 'new born' shahrul maa -- B)

  4.  aku xsuke mngelaskan org..SO, AKU BUKN ORG YG MEMILIH bile bab nk pilih kawan...yg penting, kene pndai bawak diri...-- org yg hisap shisha pn MANUSIE JUGE!!!!tp xkn lh kite nk join skaki juge kn???, stakat lepak bersame,ape lh sgt!!! X) bab psgn idop, malas nk bg komen...hahahaha

  5.  wlaupn aku nh llaki, tp HATI AKU NH AGK SENSITIF, mgkin sbb umo bru 7 taon dh merasai pemergian arwah mama...kene plak ade intrnal fmily mtters, lg lh 'FLAMMABLE' n 'FRAGILE'...sape yg knal aku lame mgkin tau lh kot....
----- cukop psl bab nh -----

mudah berapi nhhh...:P
be careful with me!!!

  6.  bleh dikatekn juge aku nh kaki 'GSC' / 'TGV'....kalo ade yg offer ajk tgk wayang mmg sntiase on aje.....xkire lh mid-nyte ker, mid-day ker....asal roger aje, aku pon boleh lh mempersiapkn diri wlaupn dh tibe waktu makan ker, tido tyme ker.....----- i'm not living in a 'square' life -----

tpkse layan sorg2...:((
  7.  tp jgn plak ade yg ajk gi tgk wayang 'love story' ker @ yg seangkatan dgn nyer...aku CUKOP XMINAT nk melayan cerite2 yg slow nh...kalo stkat 1-2 scene yg ade cintan-cintun x kesah lh gk, tp kalo spnjg mse " I love u " lh...." i need u lh " dh brade diluar mint...layan story seram ker, action movies ker...baru ade kelas gitu...B)

cerite hntu paling thrill pnah aku tgk...B)

  8.  aku paling xsuke kalo duduk jek, mlangut pndang dinding...sbb AKU SUKE BERGERAK SANA-SINI....kalo ade yg nmpk aku suke mundar mndir, itu sume dh jd habit aku...suke meng'explore'

Taming Sari TOWER....Malacca

  9.  sjk kblakngan nh, hati kecilku mndesak n menggesa supaye 1 hari nty, aku dpt adopt ape2 pet...tp bukn skdr haiwn2 yg simple nh....teringin juge nk bela * ULAR / PENGUIN / ANAK HARIMAU * kdg2 angan2 bleh jd sesuatu yg realistik kalo kite usaha lebih...X)

kalo berpeluang...nk bg name Johny

nh plak nk bg name ' Pingu'....B)

  10.  aku XKISAH DUDUK BERJAM2 DPAN PC / LAPPY WLAUPN PEROT KOSONG....prnh juge xmkan nxmndi tatkala sibok mngadap screen...best gileeeeeeeeeeeeeeeeeeee....XP
----- setel bab hobi -----

  11.  bg aku, tertarik kt perempuan yg dikategorikn sbg prempuan cantek itu tidak salah...dh lumrah llaki...xtawlh plak kalo ade llaki kt luar sane yg mint kt kaum sejenis...luar 'bidang' dh tuh....tertarik xsemestinyer hati nh mudah jatuh hati...wahhh!!! sejak bile lh aku pndai ckp psl nh...aaaaaaa :))

kalo nh ler pilihn haty, hbeslh aku...B)

  12.  bg aku, prempuan yg tertarik kt llaki hnsem juge adalah lngkungn norma2 khidupn....tp kalo ade yg PRANGAI " AKU NK KAWEN NGAN NH....YG TU PON SAME LH...YG TUH PON ORAIT JUGE "...KALO ADE PRANGAI CMNH, bpak aku dh tolak jd calon menantu...tettt!!!!

  13.  JGN CABAR AKU utk buat org nanges....dh ramai kalah betting gare2 cbar-mncbar nh....tp aku xsuke juge tgk org nanges....LOL. XP..pndek kate, aku berketurunan keluarge yg pntng dcabar...

  14.  AKU JUGE ORG YG CAKAP XBERLAPIK....so, jgn lh buat aku ckp ssuatu yg bleh buat korang rse saket aty kalo xmo aty korang tuh mngecil size nyer.....tp sblom ckp, aku pikir dlu....kalo x, cliche jd nyer nty.....

errr...sape nk jge???

  15.  tercari2 sape yg bleh dijadikn rakan kongsi mslh dalaman....buat mase ini, Pn. Khainur Aleeza dan juge Pn. Khaireen Eneezawati merangkp kakak2 aku.....tp ssampai bile pule nk ckp ngan dorg berdue nh jek...msg2 dh ade fmily..msg2 dh ade 2 org ank...

Kakak with her family....X)

Kak k-rin.....

  16.  wlaupn mmbce itu escalator kpd ilmu, aku nh jenis yg amtlh tidak suke kpd ape saje yg bergelar bhan bacaan....di summarizekn, AKU XSUKE MEMBACE!!!!!lg2, kalo bab atudy yg mmerlukn bnyk membce...kalo kt skolh dlu, asal exam jek sjrh msty cukop mkn lulus...ntah mcm mne SPm dpt B+......agk tercengang juge...* pdhal soalan objektif, copy jwpn mmber sebelah....*

  17.  wlaupn otak aku nh amatlh anti kpd membce...otak aku stil bleh pkai dgn kegilaan aku terhadap nombor....ape saje yg mlibtkn nombor, im so addicted...hahaha, lg2 kalo subjek2 yg mlibatkn kpd pngiraan...( kakak ckp, mse arwah mama mngandungkn aku, arwah nh ade wt kerje kire2 ) lepas nh, nk pesan lh kt saPE YG JD ISTERI AKU NTY.....mngandung jek, bnyk kn membce dn mngire...jgn follow aku..hehehe

  18.  aku amat suke maen CHESS....tp dari aku mlibtkn diri dlam game nh, aku xpenah mnang semue game....kalo ade 7 match dlm 1 tournament, aku dpt mng 6 jek...kaLO ade 5 mtch dpt mnang 4 jek...pndek kate, aku xpenah dpt 1st prize kalo men chess...apelh badi aku nh...T_T

dahage kn kemenangan spt game ini lg....:((

  19.  aku juge boleh maen mcm2 game yg mnggunakn tgn...( badminton. tenis, pingpong, bola tampar )...sgle jnis bola lh aku pnh maen...bola jaring jek blom ade ksmptan...xteringin pon....X))

  20.  dtnye mngenai kgemran, i'm so addicted with songs...especially, western made...xkire lh, love song ker, r&b ke...ape2 je lh....yg pnting lagu tuh berbhse inggeris...lagu melayu nh kureng sikit, asyik2 lgu cintan....CEPAT BOSAN!!!!

  21.  walaupn aku bnyk mkan, bdan aku tetap juge dikategorikn sbg slim....mkan cmne bnyk pon, mcm tuh jugk lh bdan aku....tp yg mnjadi favourite di tekak n kerongkong ialah 5% TAX FOODS...AHAHAHA...sedapp xterhingge smpai mngelp peloh yg mnitik...tp duit yg dikeluarkn juge amtlh mnyedhkn....

1-300-88-2525

  22.  amatlah tertarik ngan warne BIRU, HIJAU, PUTIH..........HITAM JUGE sudah semesti nyer...B)

  23.  aku nh yg dulu nyer merasakn nombor merupekn ssuatu yg simple, tlh mnimbulkn satu prasaan yg amtlh kebencian tahap cipan...nombor itu ialah bombor 6....begitu bnyk kisah mngenai nombor ini...wlaupn trikh lhir ku jue mngndungi nombor ini, aku semakin tidak mnyukai nyer lately.....

  24.  PALENG MNYAMPAH KALO ADE YG SUKE MENGUNGKIT2.....rse nk kaki kn aje mulut tuh...biolh rabak dari ade mulot tp x reti nk jge 'maintenance'.....

  25. akhir kate, aku nh bukn org yg jnis nk berkire...rezeki yg ALLAH S,W,T bg tuh bukn utk kite semate...ade lh bnde yg disuroh kite buat dgn rezeki yg dtg....pegangan hidop aku amt simple " rezeki yg durniakn jgnlh berkire sgt, kalo ALLAH TA'ALA berkire ngan kite...x ke naye kite nty....susah idop dunia akhirat...

selesai sudah 25 perkare yg ade dlm diri yg kerdil ini...nk tag sape nh aku xde idea lh plak.....korang tgk je lh sape yg aku tag bwah nh..... errrr, kalo salah name tuh, harap maaf lh ekh....lamer xjmpe

     ***   Syarifah norhana
     ***   Fairuz Izzaty binti Rosli
     *** Muhammad Huzair bin Abdul Rahim


akhir kalam,
*************dh pnjang sgt nh... korang bcelah kisah selanjut nyer..post pnjg2 bleh wt blog kureng mnarik***************
- Adios dihulur tanpa dilapik-lapik - ppp

3 comments:

  1. khaider..? xleh pggil nme khaider ke..?

    ReplyDelete
  2. aku nk bela kt tepi rumah.....tanah dh ade....cume kene upgrade tmpt sdkit....B)

    @hana - errr...aku xsuke org pggil name tuh

    ReplyDelete

Thanks a lot for the advices.