Thursday, September 8, 2011

KEMUNCULAN YANG DINANTI (Part 2)


Allop geng…salam sejahtera dan salam 1Malaysia…hikhik sory lh kalo aku tk bg salam yg full…it just that there are certain group of my readers are non….huhuhu tade salah nyer lh kn tuk aku pkai BM nh….agipun, mungkin ramai yg tertanya-tanya, ke mane aku menghilang sebelum nh…tp kalo ade yg betul-betul mengenali aku jeh yg tau ke mane aku menyepikan diri…oki lh..terus masuk ke body content lh eyh..tp sebelum tuh, ingin jue aku nyatakan kt sini yg kemunculan yg dinanti nh terbahagi kepada 3 bhgian..yg first nyer, something that’s positive lh kn..second nyer, something that’s even…nk kate negative tak..positif pon tak…third nyer, something that’s negative lh for sure….hahahaha so, have a pleasant reading eyh my beloved readers…=.) but I’ll start with the negative  first lh kn…bad come first….hahaha
            
   1.NEGATIVE
Lupe lak nk bg tau…setiap bhgian tuh, afe plak elaboration nyer tau….hahaha pling bnhyk lh kn bnde yg jadi kt aku….

I)                    Penganggur terhormat

Dengan izin duli-duli yang mulia raja-raja sekampung ngan beta, ingin beta hebahkan bahawa beta kini merupakan seorang penganggur..tp tuh wt mase ini lh…kenapa???heres the answer…memandangkan aku jatuh sakit taon lepas, n time tuh plak aku baru jeh 2 bulan setengah bergelar pelajar Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS)…so, dorang *pihak kolej * telah membenarkan aku buat penangguhan selama setahun..gedebuk gedebak, tibe lah waktu yg dinantikan aku dikehendaki untuk mendaftarkan diri semula kt kolej matrikulasi yg same sekitar penghujung Mei 2011 lalu..dijadikan cerita time tuh, aku masih lagi belum sembuh sepenuh nyer..keadaan aku masih lagi lemah..dan juga ade lg 1 reason knape aku  tk msuk mndftrkn diri sbg pljr time tuh…that is treatment aku still carry on..kang je lh aku story detail psl treatment aku nh.menjadi kegusaran banyak pihak termasuklah aku gara-gara khuatir tarikh treatment clash ngan exam plak…yg tk best nyer, segale exam yg wujud kn kolej matrikulasi nh memerlukan markah tuh tuk dikira sekali dalam final assessment..no repeat repeat paper..dlm mase yg same aku tlh diminta agar aku pergi naek ke ‘atas’ *Jabatan Matrikulasi, Putrajaya dengan berbekalkan surat permohonan penangguhan lanjutan untuk lagi setahun…seperti yg disuruh, aku pun pergi llh ke tempat yg disuruh bersama ayah aku..tadelh jauh mane dari umah aku ke Putrajaya tuh..kitorang pn tade lh kene pusing banyak-banyak kali sebab signboard kt situ boleh dikatekn lengkap lh jugak kalo nk dicompare kn ngan signboard yg ade kt bandar KL tuh…hahaha dh smpai kt situ, ku gagahkan juga langkahanku untuk menapak ke bangunan yg berkenaan..tempat parking plak mcm sekangkang dinosaur jarak nyer ngan bahagian matrikulasi tuh…hahha pepagi dh kena menapak jauh…hahaha eloklh tuh SHAHRUL…fisio khas utk ko…dh smpai kt atas tuh, ade lh seorang pegawai yg entertain..dari A-Z abang tuh yg settlekan..last word dye “adik balik jeh rumah dulu.nanti pape hal kitorang akn inform”…so kitorang pon bergerak turun dari bhgian tuh dn berjalan ke kereta..”pa, nk ke mane lepas nh???gi office kakak lh eyh…” ujar aku kpd ayah aku..akak aku yg sulung tuh plak kerja kt area situ gak..kt Istana Kehakiman..sbg ape tapaya lh korang tau haih…hahaha err, selang 2 mminggu lpas tuh *plus minus* dtg la satu register later atas name Khaider Shahrul bin Ismail…..iaitu surat yg sekian lame aku tunggu, surat dari bahagian matrikulasi…aku dengan hati yang berbunga-bunga bukak lh surat tuh smbil diperhatikan oleh papa…dh bukak, ape lg membace lh kn…satu bende yg dpt aku rasekan time tuh, muke aku tetibe berubah, dari air muka yg tersenyum sebelum itu telah berubah menjadi suram..kalo korang nk tau apa yg tertulis dalam surat tuh “ MERUJUK DENGAN SURAT TUAN YANG BERTARIKH bla bla bla, DENGAN INI PERMOHONAN TUAN TELAH DITOLAK. INI KERANA KAMI MENGAMALKAN DASAR YANG HANYA MEMBOLEHKAN PENANGGUHAN HANYA DILAKUKAN SEKALI DAN DENGAN ITU, KAMI MENGANGGAP TUAN TELAH MENOLAK TAWARAN KAMI SEKIRANYA TUAN TIDAK MELAPORKAN DIRI DI KOLEJ TERSEBUT…-,- punya lh hancur luluh hatiku lpas bace surat tuh..aku terus hulur surat tuh kt papa..aku terus port atas sofa, dn terus lh melayan tv…walhal time tuh, dh nk keluar gi breakfast…hahahadipendekkan cerita, dorang tak bg aku another postponement sbb dh mmg dasar/sistem *kepala habah dorang* yg dorang amalkan…so, papa pon terus tnye kt aku “ cmne skang, SHAHRUL???” aku ngan tatau ape lg yg nk dckpkn trus entahkn aje…byangkanlah kalo korang punya lh berharap nk smbung study lg…tp keadaan semasa yg kurang mengizinkan tmbah plak ade sesetengah badan kerajaan yg sentiasa penuh ngan karenah birokrasi, mmg down lh kn…bukn nyer aku lari dari matriks tuh pun…haishhhh biar lh..mgkin bukn situ rezeki yg telah ditentukan tp kt tmpat laen….pendek kate ade lh hikmah nyer nty tuh…insya ALLAH….so, nk dijadikan cerita, aku skang nh mmg melangut je lh kt umah tuh tade wt pape….rse mcm mayat idop pon ade gk….hahahah mane tak nyer, dari bangun smpai lh tido blek sume nyer same…to be sum up = bangun mkan buang tido…hahaha ade lh selang selikn ngan sembahyang fardhu nyer, tp tulah rutin harian skang nh….mmemandangkan aku pon belum recover sepenuhnya sejak sakit taon lepas.
ahahahahahahahaha......


II)                  Permanent damaged

Dh pe psal pulak nh kn tetibe aku ckp psl permanent tuh…hahaha sbnr nyer, ape yg aku nk bg tau adelh berkait rapat ngan penyakit aku nh…hahaha alkisah nyer, aku kn ade mcm mcm appointment yg perlu aku pergi, follow up treatment otak ape sume lh kn…aku dgn berani nyer aku akn bertanya kt setiap doctor pakar yg aku jumpa tuh.contoh nyer, aku punye pakar kt HKL tuh “ doctor, basicly from ur expertise, what is the chance for me to get the fully recover condition???” dan doctor tuh just jwb, slalu nyer something that relate ngan pendarahan otak nh mmg ricky skit..normally, nerve yg damaged, mmg permanently damaged tk mcm luka kt kulit lh kn…kulit kalo luka boleh sembuh balik, tp bile berkaitan ngan saraf mmg susah nk ckp..ape yg aku harap kn skang nh aku mampu nk gerak mcm dlu..kalo bab mata kiri tuh enth lh kn..nk elok atau tk tuh……………………….so nh lh dye something that permanent damage currently have.

III)                Unofficially separated

Haha..dengan ini, dimaklumkan, aku secara tidak rasmi nyer aku kembali single…hahaha padahal aku mmg single sejak lahir kan..buat kali pertame nyer aku selitkan jugak pasal ko dalam blog nh….hahaha tp kenapa unofficial????sebab nyer, lepas jer aku jatuh sakit taon lepas, minah nh terus menyepikan diri…aku pun dh mlas nk ambil port sgt dah..kebetulan, minah nh plak satu matriks ngan aku dulu…n btw, kalo korang ade terbace entry aku yg lepas-lepas…kn ade lh sorang hamba ALLAH yg dtg menziarah aku kt hospital time mule mule sakit dulu…yg dtg ngan satu group dak kuliah merangkap dak praktikum aku….hahaha skang nh aku mengandaikan yg time tuh last lh kitorang berju,pa…kalo nk diikutkan, family aku sebenarnya ade lh darah raja yg mengalir dln bdan kitorang nh…*hasil olahan cerita wan*dan sebelum nh jugak, aku dpt mcm mcm mimpi yg memberi signal akan perangai si minah nh… ditambah pulak dengan gerak hati naluri instinct aku yg amat kuat terhadap sesuatu benda…so, for this type of condition, just relying on my guts only…tp tu lh, honestly dy tuh kire insan yg belum dikategorikan sbg family lg, yg first aku saying…hahaa kire mcm first love lh gk…tp family aku pon aku syg…dari ayah aku, sampailh ke akak akak aku abang aku…akhir nyer, aku just ambil keputusan mls lg mengharap..baek aku fookuskn kt ape yg tgh aku hadapkn skang nh….adoiii, nh pehal plak tetibe masuk story sedih plak????hahaha tetibe keluar plak lagu Kelly Clarkson kt laptop nh….aisehhhh….hahaha hm, lantak kn saje…ckp SHAHRUL ”saham kalo tgh jatuh jangan dijual tapi haruslah membeli….bile saham dh naek balik nty, baru jual blek, confirm masyuuuukk….=.b kalo ade yg tetibe plek mne dtg nyer minah nh dlam idop aku..dtg nyer girl nh dari skolah aku dlu….hahaha

                2. EVEN

Korang sedang bergerak ke bahagian yg seterus nyer…teruskanlh pembacaan..tanggal 13/06/2011, ayah aku dengan rasmi nya telah bercerai dengan mak tiri aku….nk kate aku sedih sgt tuh tk lh kn sebab perangai mak tiri aku tuh mcm lahanat dh…sial yg teramat sgt dh pompuan tuh…tp aku tade lh happy sgt sebab aku kesian kt papa..ye lh, sape yg nk bercerai kn…tp kalo prangai pompuan tuh dh mcm cilaka..aku pon mlas sgt lh nk story bnyk-bnyk psal pompuan lahanat tuhy…yg pnting nyer, mmg rmai yg suke papa bercerai ngan mak tiri aku tuh..arwah mama pon rmai lh gk yg suke, tp ALLAH S.W.T lg sygkn mama..tak blh nk ckp ape lhkn,,yg hidop nh, kena teruskan hidup tp doa jgn lupe tuk yg dh pergi nh….al-Fatihah buat Allahyarhamah Khadijah binti Jali..moga roh ditempatkan dalam kalangan golongan yg mendapat kerdhaan  ALLAH…amin hm, tp pndai pndai lh korang nk nilai sndri cmne prangai lahanat cilaka tuh,,,hahaha plng mrah kn…aku nh, mmg boleh dibawak gurau, tp jgn buat aku marah…mmg teruk padah nyer nty…lgpon aku nh jnis yg diamkn aje pape yg aku tak puas hati…korang patut rase pelik bile aku dh diam ngan korang..kalo aku ade bercakap ngan korang kire ok lh lg tuh…tp tuh lh, jgn bg aku marah…

                3.POSITIVE

Dan kite sedang bergerak ke bahagian yg terakhir…tak lame lg, abes sudah pembacaan korang….hahaha tetibe aku trase dh bnyk plak aku carut carutkn…bile nk stop pone nth lh kn….

I)                    Treatment (embolisation)

Hahaha kali nh ia nyer mejadi positif sebab pada waktu dan tika aku sdg bercoret-coret nh, aku dh pun underwent 2 times embolisation…kalo korang nk tau ape bende nyer tuh korang bce je lh entry aku yg lepas lepas..kalo mlas sgt korang google aje lh…kalo mlas jugk, tatau lh aku nk ckp cmne lg…hahaha
baru jeh lepas abes treatment nh........


II)                  Update blog =.)

Yg nh aku mmg look forward sngt sngt….hahaha mane tk nyer, sekian lame aku tunggu mse yg sesuai tuk aku port blek depan laptop….kembali bercoret-coret kt blog nh…kalo tk, tade gune lh aku bergrlar blogger kan kan????=.D

I AM THE STRONGEST AND COOLEST PERSON YOU HAVE EVER MET RECENTLY….=.b

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for the advices.