Sunday, July 11, 2010

The Twilight Saga : Eclipse ( Part 1 )

Tanggal 6 Julai 2010, bermula lah saat di mana aku, epy, ayie, acap, izyan dan kawan2 nyer yg tidak berapa ku kenali melepak2 kn diri maseng2 di Jusco Seremban 2..

      ' Lagu Hey Soul Sister berkumandang '
Setelah 10 saat.....
  
Epy : abe mne abe???ko pnggil dy jap..
Aku : aku rse mamat tuh kt bilik dpan nh haa...ko nk aku pnggil kn ker???

Aku membuka pintu bilik dan terus ke bilik B5.4.5

Aku : Asaalamualaikum..be ooo abang abe...nh ha ko punyer darling nk cakap ( epy )
Abe : sapo weyh??sojak bilo den ado headmistress nh.....
Aku : Ckp jo lh..ko knal darling ko tuh...hehehe

Dgn rakus nyer abe tros ckp,

Abe : ha, apo hal eh weyh????
Epy : ko nk tgk eclipse x?? ( setelah diulang b'brape kali ) - line maxis xclear kt KMNS
Abe : haa, orait lh tuh...bosan doe sbtu ahad xwt pape...

Setelah dishort form kn, Perbualan di tepon C510 berakhir dgn ayt " ok set...besok ( Julai 5th 2010 ) kite balik rumah...

      ' Lagu Hey Soul Sister berkumandang kali ke 5 utk hari tu '
Kali ini, epy call utk bercakap dgn tuan punyer C510..

Epy : ko nk tgk eclipse x??
Aku : ha???
Epy : ko nk tgk eclipse x??

          Aku : boleh gk la kalo mcm tuh..bile mende alah nyer tuh bro??
          Epy : Sabtu nh la..sbb aku nk cnfirm kn nh..de orang nk book kn tiket..
          Aku : Orait2..wa deal aje..

Panggilan utk malam tuh, diakhiri dengan ucapan "bubye darling"...wahahhaha ( aku ngan epy mmg giler2 skit)

- Graphic for the day -


Sony Ericsson C510 Black Edition


The Twilight Saga : Eclipse


********************************************

  ( Jumaat - 9 Julai 2010 )

Sepatut nyer petang selepas sembahyang Jumaat, budak2 fizikal tempat aku menuntut skang nh ( KMNS ) ade seminar M.U.E.T bersama penceramah jemputan. Korek2 punye korek dari budak2 aliran hayat, seminar nh agk membosankan.
Dengan hati yang tulus nyer, aku membuat keputusan untuk tidak menghadiri seminar tersebut...hahahaha ( for the first time being in KMNS aku skip class..akn datang mcm banyak jek.. ) hehe

Tengah dok mengelamun dalam bilik tutorial 2.3.3, aku tetibe teringat " mane aku nk balik nh??xkn la umah kot..cnfirm2 xlopeh den nk mntak kuar umah nanti nh.. "
tgn aku tros mencapai C510 dan tros text kpd saudara Shafiq Adnan ( Abe )...

" Umah ko kosong x be??den nk tumpang ke' umah ko smpai ahad..wa kalo balek umah, mmg xkluar aku besok.. " jari-jemariku menekan2 keypad Sony Ericsson itu.
  ( cikgu kt depan tgh dok sibuk mengexplain kn soklan math kt white board )....mintak izin ekh Cikgu Hafizie.. :P

10 minit kemudian, aku terase kerusi yg sedang aku duduk, tibe2 bergegar..kusangke gempa bumi 9.0 skala Richter, rupe nyer handphone dalam poket baju Melayu yang aku [kai utk hari itu, berjoget2 meminta utk ditengok.

' New Message '!!!!>>>> aku menyangke kn buah hati pengarang jantung yang mengetext kn kt aku utk ajk lunch bersame2, rupe nyer si abe menghantar msg " sori la bro..umah wa ade function skit..mak wa yg organize "
hancur luluh hatiku tatkala membaca msg itu..nk dipendekkan story, aku tros meminta kebenaran epy utk bertanye kn kpd fmily die...Alhamdulillah, menjadi gk plan wa utk tidak tido di rumah utk kesekian kali nyer..hahha

Sebelom ke Masjid Saidina Ali yang terletak berhampiran dengan tempat aku menimba ilmu sebagai jalan ke menara gading, aku telah mempelawa buah hati pengarang jantung aku utk lunch bersama-sama di kafeteria blok A.
Keterkenalannya sebagai tempat yang termurah di kalangan kafe-kafe di situ, amatlah sesuai utk orang yang tengah berkira-kira utk berjimat cermat..kan ke tuh amalan mulia..hahaha

Tepat 1150, kuliah physics ditamatkan dengan senang hati..dengan hati yang berbunga-bunga, aku mengorak langkah menuju ke kafe A utk bertemu dengan si dia yg telah menunggu..

********************************************

Sekian, 
Daripada saya...tggu aje ler keluaran akan datang...




1 comment:

Thanks a lot for the advices.