Wednesday, July 14, 2010

The Twilight Saga : Eclipse ( Part 2 )


hello, hello hye...

aku kembali lagi ngan sambungan kpd last story yg agk pnjang explaination nyer..smpai kn jari aku pon dah ngadu " mmg ibu jari aku nh dah pesan awal2, nty korang sume ready je la ekh..tuan kite nh da start mnekan2 papan kekunci.. "

intro kite hari nh, ape kate kite tukar topik jp...dlam bnyk2 bende dlam dunia yg Allah S.W.T cipta kn utk kite jadi khalifah ( Surah al-Baqarah ), ape yg korang btol2 nk kn ade depan mate korang???adekah cukup sekadar mendapatkan kemewahan dalam kehidupan??ataupun melengkapkan diri maseng2 dengan pahala amalan yang mencukupi ( sememang nyer xpenah nk cukup ) sbg bekalan di akhirat??

sering jadi zikir di mulut, ' tepok dada tanye selera '...<== klaw nh yang korang amalkn, alamt nyer, mken cepat lh kiamat kt dunia nh...jgn dilupekan, Baginda S.A.W lahir je kt dunia nh, dah jadi petande kiamat..
apekate korang tukar pendirian..' tepok dada tanye iman '..kn lebih molek ayat nyer kn..
- jari dh penat jadi ustaz, baru nk masuk thesis statement...hahha -

*******************************************

Sesi distart kn dgn keadaan tyme lunch bersame2 seorang insan yg da terpahat dlm hati :P, epy, dan juga si Izyan ( nmpk mcm tinggi org nyer )....aku klaw duk sblah epy, mmg xbpluang nk rse gusi nh kering...sbb masing2 kpale snang masuk air..so klaw sorang da start, yg len akn mngekor aje...hahaha
budk2 F1P5 bleh dikatekn agk terkenal dgn prangai masuk air nyer..prempuan ngan laki lbey kurang aje...hahahaha...
mmg nseb aku dri skolah rendah, sntiase dpt jumpe orang yg mental snang nk koyak

hbes lunch, mcm bese lh..mengorak langkah ke blok maseng2...insan yg sorang nh jlan ke blok a ( jauhari )...no blok biar lh jd rhsie...hahhaha  aku, epy ngan izyan jlan ler pulang ke bilik maseng2...
* lupe sorang lg insan ( acap )...sory bro lupe mention name..herhhhe

smpai bilik, mate da pewai...pdAhal jam da mnunjukkan 12.50 tgh hari..

" tahan Shahrul...ko jgn xpegi masjid..Allah nmpk "
" tido je...katil tu mmg sedap utk tido...lagi2 baru lpas mkan nh "

akhir nyer, aku pilih jlan yg benar, mandi sunat Jumaat dulu...- badan pon segar, mate xde lah layu -


  ( Sabtu - 10 Julai 2010 )

lebih kurang pukul 12.30 tgh hari, abe dtg ke rumah epy spt yg diplan kn awl2...( plan management is important in life )....hahahaha   so, yg gerak ke Juco Seremban 2 naik Wira adelah tuan punyer kenderaan, epy dan xdilupakan aku...acap pulk naik ninja 250cc bapak nyer...( bkal menjadi hak milik sendiri )

smpai kt sane, aku tros mendapatkan spec aku yg masok hospital sbb lens nyer pecah ats alasan2 yg tertentu...kopak RM100 gua...( klaw pecahh lg, aku xnk pkai spec dh ) :D
punyer la ramai dk georgian yg aku jumpe...sume nyer gare2 aku kamcing ngan epy dan abe ( my roamie )....

dijadikan story, wayang yg lebih kurang 13 org tgk nh start dlam kul 1.50...sblom wayang start, abe ajk aku maen pool kt arked ats tuh...aku dgn humble nyer, mmberi statemnt aku mmg xreti maen snooker...last aku pegang kayu tu, terkena kipas siling...hahahha
klaw maen dlam komputer, wan aku yg jadi bidan terkenal kt kg pun reti mne nk kene klik...hehehehe
( mnx izin ekh wan nk nyobut namo wan ) - Hjh. Awi bt Ahmat

tp, ntah mcm mne punyer luck gua itu hari, abe berjaye ditumpaskan dgn advntage 2 ball...sape xsuke beb...da lame xpgang kayu snooker, men2 tros mnang...heheheh...ats dsar kmanusiaan, aku share jek byar game tuh..pdhal, deal asl SAPE KALAH KENE BAYAR!!!!

cover macho skit......


dlam TGV ( Tanjung Golden Village ), punye la sesejuk alam..sbb da lame xjejak dlam wayang...lgpon, dlu wa layan GSC ( Golden Screen Cinemas ) jek...murah skit - sjak bile pndai berjimat cermat nh????

start jek story, da terhidang ngan 'mat saleh scene'...pham2 je laa..pdhal, wayang tu tuk PG13 kalo xsilap den..tp da mcm 18 taon nyer movie...cume tidak keterlaluan lah....smpaikn terdetik dlam hati, citer nh mmg buat utk kite tgk orang wt kissing scene aje ka???...bile smpai part 2, msg2 snyp je dlam panggung...hahahha..mseng2 mlayan kot...yg pleng tidak boleh ke-bla-an, smpai jek part yg tunjuk muke si jacob / jake / the werewolf, gurl2 dlam pnggung giler meghoyan...hahahaha,  mcm xpenah tgk orang bdan berpack2...tp si jake nh pon mmg scene dy jrang pkai baju...( jimat kn kos tuk props mybe )...:P
1 lg part yg agk mnarik dlam movie nh ( especially 4 the women ), scene si cullen / vampire proposing the heroin...sape tah name nyer...mlas aku nk ingt...hehehhe..si prempuan ckap yes  jek, org dlam panggung bertepok2 tgn...mcm lh actors tuh kesah kn korang yg mnepok2 nh...hahahha   nseb bek la aku nh bukn jenis yg mcm tuh...nk tepok sane sini...mcm xde air muke jek yg kene jage..wahhahaha

overall rating for the movie, gua bleh bg rate 7-8 / 10....nseb bek de aksi lawan2 skit antare new-born ngan veteran + werewolf...klaw x, aku bg 3 jerk...hehehhe
tp tgk wayang nh jadi xbest kalo xde 2 bnde alah kt bawh nh..

 large ( L )....aku mkan dari awl sampai hbes wayang...

xelok utk kesihatan...( tp bedal gk )

story kali nh, diend kn dgn kitorang berlima ( aku, epy, acap, abe & ayie ) mlantak kt Secret Recipe...niat awl aku hanye lah sekadar mlantak seslice indulgences cake...sbb da lame teringin nk mkan kek tuh...

org len kt table laen yg mkan.....

tp setelah dok tenung2 menu yg ade kt ats meja, aku da decide nk mlntak ape pade ptg yg indah disirami ngan air hujan kt luar...

Lasagna Chicken ( extra cheese )...:P

Hot Chocolate.....

hbes sume skaly, kitorang pon gerak la blek ke destinasi maseng2...aku, epy, ayie n nad dhntar oleh Si Izyan yg drive Kancil 850 nyer...siap buat drift lg...hahhaha

p/s : pnjang sungguh coretan kali ini...lepas2 nh, msty post aku menjadi pendek...hahahaha

***********************************

Sekian, 
Daripada saya...tggu aje ler keluaran akan datang...










No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for the advices.